Kropp och själ

leslita.blogg.se

Alternativ Medicin emot Svininfluensan?

Publicerad 2009-11-24 10:32:05 i Alternativmedicin,

Historisk: Tulsi (Ocimum sanctum) eller Basilika som vi så fint kallar den är en av några örter som det pågår forskning kring. Inom Ayurveda används örtmedicin och basilika sägs ha många bra effekter.  Även inom kinesisk läkekonst finns basilika benämt i "Dung of the Devil".


Så vad är Tulsi bra för?

  • Innehåller mycket antioxidanter.
  • Bra emot luftvägsinfektioner
  • Minska kolesterolet
  • Sänker kroppens glukosnivåer
  • Innehåller COX-2 hämmare som finns i smärtstillande
  • Skyddar emot strålningsförgiftning
  • Skyddar emot gråstarr (ögonsjukdom)

Recept: För att stärka immunförsvaret och för att påskynda återhämtningen om man insjuknar behövs 20 – 25 medelstora färska blad som krossas eller mixas med Juice och tas 2 gånger om dagen på fastande mage.



Annat spännande utan svar:

  • Hur en mutation där minst 4 typer av virus ingår och som alla har olika ursprung kan ha uppstått är än så länge oklart. Detta har aldrig tidigare hänt spontant utan bara i labb.
  • Svininfluensan är 5 gånger mildare än en genomsnittligt säsongsinfluensa
  • Över 50% som har dött i svininfluensan har samtidigt haft Pneumokocker i kroppen som orsakat försämrad lungfunktion.
  • Yngre barn (under 10) behöver egentligen 2 sprutor för att det ska ge fullständigt skydd

Visst verkar basilika ha bra effekter men vad har det som är bra emot svininfluensan undrar jag? Låter som en bra kur emot diabetes där emot. Att det gör så att man läker snabbare kan jag nog tro. Men det finns inget i basilika som kan vara förebyggande som vacinet är, utan detta ska påbörjas när sjukdommen redan slagit ut... Vad tror ni kära läsare?

 

Källor: Alternativ-halsa.bloggspot, konspirationer-och-sanningar.blogspot,

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-11-24 10:46:07

Ja så länge som det bara är nere runt benen så skulle jag det med... Men inte att simma runt bland dom... :) Japp gillar LdB och ansiktsrengöringen är kanon... Den skumvarianten för den tar bort smink hur lätt som helst... Är jue bra pris på det oxå... :)



Tappade den på gymet tror jag och det var nog någon annan som ville ha den tydligen... :S Idag blir det inte mer än trappträning (tvättstugan nere i källaren) och en promenix... :P

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-11-24 11:07:56

Precis annars skulle jag nog få liiite panik tror jag... :D Jag har oxå Loréal hemma men den är som sagt var kass... Men jag har inte hjärta att slänga den... Men snart blir den nog för gammal... Sägs jue att man ska slänga sådant efter två år... Här bakas det för fulla muggar just nu... saffransbullar... :P

Postat av: Räven

Publicerad 2009-11-24 17:50:47

Sv: Håller på att ladda upp dem nu ;) Inte så intressant kanske, bara lite bättre än inga bilder och massa text.

Nja jag vet inte, ifall det är bra lärare och vettigt kursupplägg och sånt :)



Detsamma! Workin on it ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild