Kropp och själ

leslita.blogg.se

Träning i vatten...

Publicerad 2009-05-13 14:48:11 i Dans & Annat,

Ja nu på senare tid har jag börjat sova ganska mycket iaf. Inga större problem med att somna. Nu är svårighetn att komma upp ur sängen. Men det är ju bättre ;)

Träningsvärk har jag idag också. Gött. Var på vattengymnastik igår inne i Örebro med skolan. Det var förbluffande roligt! Detta kan bli min grej. Leda vatten gymnastik pass. Och oj vilken bra träning det är. Det blir ett sånt motstånd i vattnet. 12-15 gånger mer än på land. Och att man kan styrke träna i vattnet hade jag ingen aning om. Vi gjorde ben övningar, armövningar och statisk magträning. Jobbigt! Men kul. I vattnet har man 12% av sin vikt kvar. Man väger ganska mycket mindre och har större motstånd, bra kombination.



När jag praktiserade på ett badhus första året på gymnasiet fick jag vara med på pensionärs gympa, bejbi sim och så fick jag hålla i simskola några gånger. Det var också väldigt roligt kommer jag ihåg =)
Jag har fått i uppgift att hålla en låt till styrka ben och två låtar på konditions delen i vatten till examinationen. Och precis veckan innan det provet så åker ju jag på resa.  Så det blir till att göra rörelserna och "plugga" i polen i Mallorca!  Kan det bli bättre?

Men först och främst måste jag fokusera på motionsgympa där jag ska hålla i ett salsa inspirerande pass på måndag. Ska lyssna igenom låtar nu och hitta rätt Bpm (puls takt) så jag kan börja lägga in rörelserna idag. 

Vad ska ni hitta på idag? Någon träning kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild