Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hemma från Mallorca

Publicerad 2009-05-30 19:57:34 i Mallorca 2010,

Hejsan nu är jag hemma från Mallorca. Jag har haft det underbart härligt. Och fått en fin brun färg utan att bränna mig. Jag har haft det jätte roligt och vi bodde på ett fint hotell i en stor lägenhet. Eget kök, tvättstuga, vardagsrum och balkong. Soligt väder varje dag och god mat. Vi var på flera roliga shower. Var på stranden och så övade jag på vattengymnastik i polen.

Fredag kom vi dit packade upp och gick ner till hotelets pool. Sedan åt vi ute. Jag beställde Kycklingtallrik. Denna bild är tagen ifrån balkongen. Till vänster är hotelingången med resturang, shen med underhållning varje kväll och en bar med Tv så att man kan kolla på matcherna om man ville. Till höger är utebaren.



Lördag låg vi ock solade och njöt. Gick vi runt hela staden och kollade i affärer och på marknaden. handlade vi mat inför veckan, det fanns mat marknad, sedan satt vi vid poolen och jag började med rörelser på mitt vattengympa pass. Denna dagen åt vi bl.a. Paella. Bade massa denna dagen.

 

Söndag  Gick vi till grannområdet Magluff och kollade runt. Bara brittisch and shotisch där. Med English breakfast och mat. Trevligt men mycket fulla människor mitt på dagen. Supa supa supa! var nog mottot. Men vi hittade information om en båttur som vi köpte till följande dag. Så vi gick och tog några alkoläsk på kareokebaren. Det var kul. (iaf att skratta åt dem som sjöng falskt) haha där hade dem också uppträdande som en Queen imitatör senare mot natten.





Måndag gick vi till stranden för första gången. Mjuk fin sandstrand och massa folk. ljumet vatten som man kunnde simma runt i hur länge som helst utan att frysa.På kvällen så vi en Papegojshow där dem kunde åka på små cyklar och räkna. Jag spelade in showen ;) Dagens mat var bl.a. Pastasalad med tonfisk.





Tisdag Och så åkte vi båt en dag längst kusten. På nedre däck fanns det så att man kunde titta ut under vattnet. Man var omringat. Cool känsla. På båten drack vi var sin Martini också. hihi*Vi åkte båtturen :P Det var riktigt fin upplevelse att åka båt. Och oj vad man blev bränd ombord ute till havs. Dagens var kycklintallrik igen. Det var god mat till ett bra pris och trevligt folk. Så vi gick tillbaka dit ;) Denna dagen såg vi det uppochnervända huset också :D Åt på en resturang kött och pommes och mamma åt lasagne. Smakade bra =) Dagens show var en clown med en liten söt puderhund som var jätte duktig.



Onsdag
Åkte vi till Palma såg katedralen som var en Vacker och stoooor kyrka.  Promenerade runt staden och kollade i affärer. Hittade även en fin park i Palma med vatten och svanar och hamnen.  Kvällshowen var en eldshow, mannen gick på glas, hade en orm och låg på spikmatta. Allt han gjorde var bara läskigt. Hahaha
 


Torsdag var det repetion av allt. Köpte suvenirer, gick till stranden, åt ute på resturang och sista doppet i poolen, Gick ut och drack blue lagon och dansade lite. Hittade ett ställe där det var massa portugeser och dj:n spelade latinamerikans musik. Äntligen! :D då var jag glad.



Fredag gick vi upp tidigt och packade och hemresan var lååång. Åkte 8:20 ifrån hotellet och var hemma i Hällefors vid 17:30. Men det var det värt!

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2009-05-31 19:26:26

Ingen fara du. Så du har varit på Mallis fy vad underbart. Oh Queen dom är bra =). Hm jag vet inte säkert vad jag vill jobba med men kan tänka mig jobba med lite allt möjligt. Massage, kostrådgivning och lite som personlig tränare och dudå?

Postat av: Najnaah

Publicerad 2009-06-02 10:22:48

Åh vad du har haft det mysigt:D Ha en trevlig dag nu tjejen:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild