Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ledarskap i fysisk aktivitet.

Publicerad 2009-05-04 16:18:27 i Dans & Annat,

Idag hade vi introduktion på en ny kurs. Ledarskap och fysisk aktivitet. Vi ska lära oss att planera och lägga upp motions pass och vatten gymnastiks pass. Och examinationen är förstås att hålla i ett pass och utföra det inför en grupp.
Det ska bli väldigt spännande och jag hoppas att allt räknande ska gå bra. Saker som ska stämma är Taktslag, antalet minuter, puls och sådant är viktigt. Vi fick testa på att bygga ihop ett kort pausgympa i Idrottspedagogik kursen förra terminen och det var ganska svårt. Men det ska bli roligt!

Det kommer även att ingå Retorik undervisning i denna kurs och vi har fått en uppggift att hålla i ett tal på Onsdag som ska filmas! c(-:

Och den enklaste delen är HLR, Hjärt och lung räddning. Det har jag redan gjort tre gånger. En gång på ungdomsbrandkåren och i medicinsk grundkurs på omvårdnads programmet och vid ett till tillfälle ett år efter det. Man ska uppdatera detta en gång om året så det är ju bara bra. Fjärde diplomet i HLR. JA tack!

Så imorgon bitti kl nio, är det att träna ett motions pass som gäller ! Härligt att komma igång lite med träningen.
Brukar du gå på vatten gympa?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-05-04 16:56:52

Jasså, vad läste du på gymnasiet här? Jag läser på Högskolan Väst i Thn ja =)

Postat av: Sara

Publicerad 2009-05-04 17:04:39

Sv: Hej! Så trevligt, lycka till :-)

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-05-04 18:19:54

Hahha, har du?

Vad sjukt :)

Postat av: Ellen

Publicerad 2009-05-04 18:50:35

Sv: Ja de är det, aa jag ska dansa på föreställningen om de va de du menade? :)

Postat av: Emma

Publicerad 2009-05-05 00:08:30

läser en liknande kurs på det programmet som jag går nu

Postat av: Gina

Publicerad 2009-05-05 00:09:01

Nej tyvärr eftersom jag inte tål klår så har jag aldrig fått prova på det.. Har inte hittat nån som hållt till utomhus på sommaren heller men tror det skulle avra bra rehabilitering för mitt skadade knä! (:

Postat av: Gina

Publicerad 2009-05-05 00:15:58

Ja jo det tycker jag, får tänka på mig som aldrig vistas inne på badhus! :D



Ja hon gjorde det vann American Idol! ja hon har grym röst och scenpersonlighet (;

Postat av: Maria

Publicerad 2009-05-05 00:21:48

Läste du det med teckenspråk då eller? Antog det eftersom du läste i Vbg =) Jag läser lite lösa kurser just nu men till hösten blir det Personalekonomiprogrammet :))

Postat av: Maria

Publicerad 2009-05-05 01:09:14

tack =)

Postat av: Iza

Publicerad 2009-05-05 08:17:22

Innan jag laddade ner serie två som laggade så fick jag en det inte var swesub på, så jag orkar inte ladda ner och krångla heller, de må vara den bästa serien men då är de så.. Så jag frågar hellre efter någon snäll människa som kan berätta för mig :)

Postat av: lilalili

Publicerad 2009-05-05 08:17:41

Det låter oerhört spännande att få planera och leda en grupp. Jag förstår att det är mycket att tänka på men önskar dig ett stort Lycka Till!

Ha en skön dag! Kramis

Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Publicerad 2009-05-05 08:29:31

I höstas när jag hade gymkort gick jag på vattengympa så ofta som möjligt. Det är ju sjukt bra träning samtidigt som det är kul att "leka" i vatten :)



Man måste ju få veta himla mycket om andra människor om man spår folk :)

Postat av: Emma

Publicerad 2009-05-05 09:12:49

Jag går ett program som heter Ledarskap & Coaching som är inriktat på idrott.. Just denna kurs som jag läser nu tycker jag inte har varit så rolig då det har varit krångel med att få information osv...

Postat av: Linna

Publicerad 2009-05-05 12:35:52

Låter intressant med ledarskap =)

O jag har vart på vatten gympa nån gång, helt okej faktiskt =)

Postat av: Ev

Publicerad 2009-05-05 14:50:09

Ja, jag har varit på vattengympa och det var kul. Kan tänka mig att börja igen :-)



Sv: Du undrade vad jag gör om jag "hittar något". Ja, när jag hittade de fyra spökena ringde jag direkt till min "räddare i nöden". Han förklarade att det inte var spöken, utan vänligt sinnade andar. Då kände jag mig lugnare. Nu har jag inte testat på ett tag. Är väl lite rädd att jag ska hitta spöken igen :-))



Du, ett tips. Ta bort den här bakgrundsbilden för man ser knappt vad man skriver...

Postat av: Ellen

Publicerad 2009-05-05 15:00:48

Moderndans! :)

Postat av: Emma

Publicerad 2009-05-05 22:13:28

jaha vad roligt :)

ja det är ju de tyvärr :S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild