Kropp och själ

leslita.blogg.se

Euro Vision 2009

Publicerad 2009-05-17 02:07:35 i Sett,läst,hört,

Ja vad tycker ni? Norge vann! En söt kille som sjunger om en sagoberättelse. Och på sin National dag, vilket firande det kommer bli, önskade att man var där denna helgen. 
Mina favoriter var:
  1. Iceland härligt tempo och man rycktes med. Kommer att lyssna på den om och om igen.
  2. Azerbaijan en duell där båda sjöng bra och vacker kvinna. Utstrålning!
  3. Albanien 16 år. Wow
  4. Malta, vilken röst, hon är redan en proffesionell artist.

Sedan tycker jag även att Frankrike och United states var bra. Frankrikes låt var väldigt kännsloladdat. Bra text och betydelsen var stark. United S fixade dem högsta tonerna som gav ryssningar. Fin röst.
Sämst var ju Spanien som inte ens kan uttala orden rätt på spanska, Israel gillade jag inte heller, Estonias framträdande var helt "platt"  men låten var ju igentligen bra, bara sättet hon framförde den på blev tråkigt. Moldovia med alla färgerna snälla, vad höll hon på med? 

Men överlag var det en riktigt bra show och jag tyckte att nästa alla bidrag var bra och väldigt svårt att välja. Rolig show!
Sedan hade ju Cirque Du Soleil en coolt framträdande.    

Japp det var mina åsikter! Vad är dina angående Euro vision Song contest 2009!?

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2009-05-17 02:53:58

Jag tyckte att Norge var solkar vinnare, följt av Island ;)



Men i övrigt var det inte så mycket att hänga i julgranen, det mesta var lamt eller falskt, och du har så rätt i att om man ska sjunga på ett språk ska man då åtminstone kunna uttala orden rätt! :P



Fast det är alltid lika kul att ge klagovisan istället för den positiva synen på det hela :) Men det var underhållande och rätt land van enligt mig! :)

Postat av: Eva

Publicerad 2009-05-17 16:16:33

Alltså, jag måste erkänna att jag tittade knappt. Tycker nämligen att det blivit sämre för varje år. Kikade bara på några av låtarna. Arash var bra. Och killen här ovan... han var snygg! ;-)

Kram,

Eva

Postat av: Sara

Publicerad 2009-05-17 18:16:43

Sv: Åh va härligt! Var någonstans på Mallorca ska du? :-) Själv har jag varit i Alcudia och där är det hur fint som helst.

Postat av: Valeria

Publicerad 2009-05-18 19:27:00

Portugal var ändå fin!:D Texten var underbar! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild