Kropp och själ

leslita.blogg.se

Trendig spa behandling?

Publicerad 2009-05-03 16:00:51 i Spa & Massage,

En (någurlunda) ny trend har kommit till Sverige! Ett spa i Malmö har tagit med sig dessa berömda Kangal fiskarna.
Vill du ha en annorlunda pedikyr? Stoppa ner fötterna i vattnet där fiskarna väntar på att få äta upp dina döda hudceller.
Jag tycker att det verkar jätte intressant och roligt.



SMP (smålandsposten) skriver en artikel om denna trend HÄR. Det står att fiskarna inte har några tänder och är helt ofarliga. "Faktiskt är det ganska skönt när de små fiskarna nafsar på fötterna" utvärderar personen som testat detta.

Trenden har sitt ursprung i Turkiet och har även används i många år i Kina och Japan.
Där hoppar man i badet och man få alltså en helkroppsbehandling där fiskarna själv letar sig fram där det behövs "rensas"!

Se en video på Aftonbladet ´s hemsida om Kangal fiskarna.

Skulle du våga testa detta? Eller kanske har du redan gjort det?



En skön läs-stund...
HÄR kan du läsa hela SPA&Hälsa tidningen. Grattis! Visst är jag snäll som lägger ut denna länken. 
Kolla sidan 47 om småfiskarna!
Detta nummer är speciellt inriktat på Asiatiska behandlingar.
Läs om RAW food som jag har nämnt i bloggen förut. Vi fick testa att till "laga" sådan mat i skolan!
Det står om Yoga, sömnproblem, vad som är nyttigt med frukter och flera vackra bilder på naturen och Spa anläggningar.



Kommentarer

Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Publicerad 2009-05-03 17:22:25

Jag skulle vilja testa sån där fiskpedikyr trots att jag är lite rädd för fiskar. :)



Jaha, jag trodde mest det var frågor som "när kommer jag dö" "kommer jag bli rik" och då känns det som att man inte har nåt att kämpa för :P

Postat av: Sara

Publicerad 2009-05-03 17:22:53

Sv: Nej jag vet, men jag la mig i solariumet innan jag hade känt av urinvägsinfekionen. Det var inte förrän jag låg i solariet jag fick ont. Jo, det har jag också hört. Har testat på allt eftersom jag har en tendens till att få en urinvägsinfektion i veckan (jag hade en senast i måndags) så jag har kommit fram till att det bästa är att sitta på toaletten, dricka och skölja ur sig. Tack så mycket! Häftig behandling du skrev om föresten. Kram

Postat av: camilo

Publicerad 2009-05-03 19:34:03

jag blir gärna upphånglad av tusen fiskar i ett badkar :) trevligt inlägg som vanligt.

Postat av: Lesly

Publicerad 2009-05-03 19:53:47

Sv: Hahah ja kanske det. Jag funderade förut på om det kanske kännas som massa små pussar =)

Postat av: Najnaah

Publicerad 2009-05-03 21:11:49

Det verkar så jävla coolt! Och bra för fötterna :D:D Måste testas någon gång:D:D:D

Postat av: LUHLUUS FOTOBLOGG

Publicerad 2009-05-04 22:07:53

men va leskigt! tänk om dom käkar för länge och käkar hål på huden? hahaha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild