Kropp och själ

leslita.blogg.se

Asien inspirerad tränings "anläggning"

Publicerad 2009-05-15 16:50:55 i Dans & Annat,

Juste Ja! Hadde helt glömt att berätta om när jag var i Göteborg senast så hade de byggt flera tränings maskiner utomhus, det såg ut som en lekplats men man kunde träna kondition, styrka med sin egen vikt som tyngd och flera rörlighets övningar. Precis som i Kina. visste ni det? Där har de så överallt där folk går på ett gym pass ute i parkerna! Och tränar Qi gong och Tai chi på gräsmattan. Det är så coolt. Gratis och utomhus i solen, kan det bli bättre?

Nu blir jag strypt för att ha laggt ut denna bilden...haha det kanske jag inte fick :-)


Massage varianter


Cykel-maskin i bakgrunden och benpress och jag kommer ej ihåg allt som fanns..men jag testade allt :P


Skulle ni kunna tänka er att göra ett helt tränings pass så här? Tror ni att det kommer att byggas fler och bli populärt?

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-05-15 17:14:53

Häftigt, sånt skulle finnas här i stockholms parker :) Det skulle göra oss gott , haha :)



Ha en bra dag :)

Postat av: p

Publicerad 2009-05-16 09:33:52

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-05-16 12:23:08

SV; Tackså mycket :D



Ja, jagtror att det skulle göra sig bra och att många skulle använda det :D

Postat av: Sara

Publicerad 2009-05-16 15:18:03

Sv: Ja, längtar! Det är från http://vader.aftonbladet.se/ ;-) Ska du snart dit eller? Kram

Postat av: Mikael

Publicerad 2009-06-03 00:05:05

Ja jag skulle lätt kunna köra ett helt pass ute på sådana där maskiner, tycker verkligen det är en kanon ide och behövs mer sådant. Finns några i Falun vet jag men annars har jag aldrig sett sådana i Sverige men populära i vissa andra länder är dom verkligen, iaf Kina och Japan. Tycker Sverige borde sattsa mer på sånt här.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild