Kropp och själ

leslita.blogg.se

Spa-behandlingar & om mässan!

Publicerad 2009-03-03 17:40:47 i Spa & Massage,

Idag hade vi hand och fot behandling i skolan. Soft. Penslade på lera och packade in med plast. Masserade och hade fotbad. Det var lite roligt.
Sen hade vi kropps skrubb.
Man ligger på en bänk och blir insmord och skrubbad med pealing. Den vi använder i skolan är från Dermanord. Jojobaolja med aprikoskärnor. Luktar mumsigt gott.
Man blir pealad med skrubb och sen med speciella pealing handskar en andra omgång.
Sen duschar man av sig det som ligger kvar och när man har torkat sig och ligger på bänken igen så ska man smörja med personen med hud lotion. Som jag faktiskt har tänkt beställa. Bergamott och samdelwood trä olja från Dermanord.
Resten får jag allergi besvär av. Så jag gör ju mina egna produkter oftast. =) 
hm fick lite komentaren om att jag är så brun och fin :D Solade i ett stående solarium i Göteborg. Det funkade riktigt bra.  


Och angående Wellness mässan så var det jätte roligt.
  1. Pratade med flera Spa och friskvårds anläggningar och det verkar inte vara några problem att få praktik i Göteborg.
  2. Lyssnade också på Paulúns föreläsning om Iso, Bullshit som jag redan saggt, Det var inget som var vettigare än Gi. 
  3. Fick reda på att det finns Ayurveda hudprodukter. (Lakshmis) Skulle vara roligt att testa. 
  4. Kollade på lite olika pass. Yoga, pilates med boll och bodypump. 
  5. Lyssnade lite på mat och snack. Dem hade ställt upp ett kök och så hade dem lite demostrationer där.
  6. Träffade massa spännande människor från b.l.a Ängsbacka kursgård och några som håller i terapi och healing. 
  7. Testade massage stol. 
  8. Köppte massa böcker! 



Var ni på mässan? Någon som har testat på dessa Ayurvediska produkter eller Dermanord?
Favorit Spa behandling?
    

Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2009-03-05 09:10:08

Ooo vad roligt, alltid kul att lära känna folk med samma intressen.. :)

Postat av: johanna

Publicerad 2009-03-05 12:29:30

Hej! fick ett tips av en tjej på min blogg att du kan tyda drömmar! Jag har haft två riktigt dåliga drömmar.. Och jag undrar om du kan hjälpa mig på något sett? Jag kan kortförklara det lite.. Ena drömmen drömde jag om två stora råttor som sprang fram och tillbaka i min lägenhet och tittade på mig och fortsatte sedan att springa runt.. Rätt som det var så kom dom upp från ingenstans och började nafsa en massa på mig, men jag kunde inte ta mig loss. Finns mer detaljer i drömmen men jag gjorde det kort.. Nu igår drömde jag nästan exakt samma dröm, men istället var det med två svarta hundar..tacksam för svar..

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-03-05 12:59:06

Åh vilken fin blogg och vad härligt det låter med alla SPA-behandlingar:)

Har du inte bloglovin så man kan följa dig?

Ha en bra dag!

Postat av: MissMagicGirl

Publicerad 2009-03-05 13:39:02

Låter så mysigt!

Postat av: Eva

Publicerad 2009-03-05 14:26:45

Tack för kommentaren på min blogg!

Låter härligt med Wellnessmässan. Den hade jag också velat besöka! Men jag var på Allt för Hälsan istället. Den var här i Stockholm i november. Som vanligt mycket folk, men väldigt intressant.

Ha en fin dag!

/Eva

Postat av: Heidi

Publicerad 2009-05-01 13:32:40

Hej!

Nu har du inte skrivit vilka ayurvediska produkter du menar, men kanske var det Lakshmis du sett? Jag har just testat deras helt nya Gemstone Philosophy-produkter som kommer ut på marknaden senare i år. De bygger dels på ayurveda (som hela Lakshmis linje) men också på kristallhealing/de läkande egenskaperna hos olika ädelstenar. Mycket spännande!

Jag är ju - förutom att jag föreläser, skrivit en bok för spaterapeuter och bloggar - frilansskribent och kommer faktiskt ut med en artikel om detta med ädelstenar inom hudvård och spa senare i år. Håll utkik i Amelias Kropp & Skönhet i slutet av sommaren :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild