Kropp och själ

leslita.blogg.se

Laught it's the secret !

Publicerad 2009-03-22 23:45:02 i Psykologi,

Vi vet att man mår bra av att skratta men kan man få en bättre hälsa av att skratta? Yes det kan man. I kursen jag läser nu fasnade jag för ett litet litet stycke i vår lärobok om mental träning där dem nämner humor. Tydligen har man forskat mycket om detta ämnet humor. Vid depression tar man till humor som har en bra effekt. Minskar missbruk beteendet. Om man har en bra stämmning och humorfylld atsmofär på arbetsplatsen så stärker det förmågan att hitta kreativa problemlösningar. Skratta har en avslappnande effekt. (sätter fart på hjärtat, lungor och nersystem) 


Skratt reducerar stress, lindrar tillfälligt smärta och stärker imunförsvaret!
Jag tror även att rätt humor kan ge en lättsam inställning mot studier utifrån egna erfarenheter. Är föreläsaren rolig och skämtar så lyssnar man bättre och därmed kan nog humor stimulera inlärningsförmågan =) 

Har inte ni känt så att man inte tar in något alls om det är tråkigt?
Negativ inställning och attityd försämrar din hälsa radikalt men att ett gott skratt förlänger livet,
Kan det stämma? Vad tror ni?



Galet roligt! Denna bjuder jag på :D 
  Jag ordinerar ut en stor dos skratt till dig som läser detta nu!






<3Sätt på en rolig film, lyssna på en komiker, gå in på en rolig sida. Te.x  tjuvlyssnat och argalappen .... Eller bara bestäm dig för att du ska LE resten av dagen helt utan andledning =) Berätta gärna hur det gick för mig.

Kommentarer

Postat av: MissMagicGirl

Publicerad 2009-03-23 00:12:27

Jag tror verkligen att skratt förlänger livet och förbättrar hälsan.



Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha....ehe jag tänkte att det var lika bra att sätta igång på en gång! ^__^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild