Kropp och själ

leslita.blogg.se

Capoeira

Publicerad 2009-06-26 10:27:26 i Dans & Annat,

Jag har testat på Capoeira nu. Det var jätte kul verkligen! Jag kollade upp om de fanns dancehall under sommaren med det fanns inte. Så jag hade tänkt träna Capoeira istället. Har ju funderat på det innan.

Capoeira är en kampsport som slavarna använde. När det sedan blev förbjudet att lära sig en försvars teknik så dolde de sitt utövande och kallade det för en dans. Så Capoeira är en blandning emellan fight och dans. Men man slår inte på varandra utan i luften bara. Riktigt coolt var det. Min kompis hgar tränat med http://www.abadacapoeira.eu/  så jag hoppade in där. Sommarträningarna börjar i slutet av juli. Längtar.



Det är en fin konst med sång och instrument med sitt ursprung i Brasilien =)
Någon som tränat/ar Capoeira?

Kommentarer

Postat av: Sofia.

Publicerad 2009-06-26 13:23:45

sv: jo de var en bra kväll och filmen var skitkul :D

Postat av: Malinne

Publicerad 2009-06-26 14:05:46

Man har ju lite pokaler från NM(Nordiska mästerskapen) Men det är ju typ 10 år sedan hahaha....Man ska sluta när man är på tiopp,vilket var typ vad jag gjorde,men klart m,an saknar friheten med att dansa...Får se om bebisen får samma intresse...Hade du en bra midsommar?Kramar

Postat av: Najnaah

Publicerad 2009-06-26 16:52:40

Mjo jag har pollen och pälsallergi samt allergi mor kärnfrukter, och nöt-allergi som jag nu fick kolla upp eftersom jag var tvungen att åka till akuten förra veckan:/ Jobbigt me massa allergier xD



Vi får hoppas på att din dator fixas snart^^



capoeira verkar jättecoolt, aldrig testat det dock..:) Jag kör med finsk bastubadning istället haha:D



Postat av: LUHLUUS FOTOBLOGG

Publicerad 2009-06-29 18:42:27

åhdet verkar så kul! det är lite som en slags dans blandat med kampsport va?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild