Kropp och själ

leslita.blogg.se

100 sätt att rädda världen...

Publicerad 2009-06-16 22:07:49 i Sett,läst,hört,



Hehe när jag snabbt skulle in till willys såg jag pocket böcker för 29kr. Denna lila bok handlar om hur man själv kan vara snäll mot vår planet och leva miljövänligt. Kul o få lite tips, sen kommer jag säkerligen inte följa allt. Jätte söt liten bok som uppfyller sitt namn som pocket. Och den innehåller bilder också. Ovanligt nu för tiden. Idag har jag även fyndat en långkläning för 50kr. Sommrigt mönster i orange =)   
Nr 17 är mitt lyckotal så nu ska jag slå upp det och kolla vad det är för tips...

17. "Ge bort en grön blomma istället för roser. Vi svenskar ger bort roser för en halv miljard om året. Dem är hårt besprutade med kemikalier och flygs hit från Kenya eller Latinamerika. En sommarbukett eller krukväxt är miljövänligare."

På vilket sätt är du miljövänlig?

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-06-17 00:04:16

http://www.astro.com/cgi/ade.cgi?ract=ahor.cgi&&cid=1hmfileqZEnLT-u1245153648



Hejsan! efter hårt googlande hittade jag denna länk. Jag har månen i vågen ;) Tack :)

www.pinkfriday.blogg.se

Postat av: Gina

Publicerad 2009-06-17 00:06:11

Åh den boken SKA jag också ha! För jag är så himla för miljöpåbättring. Jag har läst mkt om detta i skolan och tagit åt mig det mesta men efter en liten svacka har jag fallit tillbaka i dåliga vanor och bara brytt mig om mig själv men det är dags igen att ta tag i vårplanet (: Jag bryr mig mest om djuren och anser att mindre tobak ska produceras så regnskogarna ska få stå kvar och att koldioxidutsläppen ska minskas så isbjörnarna överlever! (: Hur är du miljömedveten?

Postat av: johanna köhler

Publicerad 2009-06-17 02:14:08

Hej hej :) Vill du tävla om att bli veckans blogg? Så är det bara att skriva en kommentar :)

Http://JohannaKohler.blogg.se

Postat av: Najnaah

Publicerad 2009-06-17 08:02:33

Jaa te är ju bara så underbart^^

Javisst, jag gick estst/bild på gymnasiet så jag målar allt^^ Lägger kanske upp något här framöver, om jag blir nöjd med det jag målar såklart haha:P



Ha en fin dag!

Postat av: M i c k a

Publicerad 2009-06-18 11:36:50

den boken skulle inte sitta helt fel :D kanske har dem den på mitt willys med :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild