Kropp och själ

leslita.blogg.se

Flera GI tips

Publicerad 2009-01-27 21:51:47 i Recept,

Huvudrätter

Linsgryta

En anurlunda Indisk gryta med Röda linser, morötter, ingefära, kokosmjölk, krossade tomater,lime juice och kanel. Kan tillsättas vitlök. Bulgur Körsbärstomater och gurka

  Ägg & bacon

Stekt Ägg & Bacon med sallad

Tomatooess

Tomatsoppa med köttfärs och en klick Ört créme fraiche

Kyckling gryta

Riktigt god blandning. Kycklingfile, gulpaprika, broccoli, majs, turkisk yoghurt och ört creme fraiche. Kryddor.

Fisk och CousCous

Fisk och couscous o morötter

Fisk i ugnen

Fisk med örtsmör, championer, tomat, svarta oliver, citron salt och peppar. In i ugnen



Mellis

Sallad

Keso Naturell, Tonfisk, gurka, körsbärstomat, soltorkade tomater. Strö över lite solrosfrön och pressa citron.
Salt och solrosolja efter smak

Päron Äpple
Vaniljyoghurt med päron  eller gröna Äpplen toppa med nötter och frön!



Frukost

Äggröra Grahamns gröt
Äggröra, bacon och knäckte macka med en kopp te.                 Grahams Gröt, med mjölk och hallon sylt 

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-28 19:21:38

mm hungrig jag blev av detta :)

Postat av: Blerta

Publicerad 2009-01-28 20:10:34

ELLER HURRRRRRRRRRRRR? tack asså för den kommentaren. jag trodde verkligen jag var ensam i hela planeten att tycka så. hahah nu gjorde du mig klad:)



förresten indisk mat är det goaste som finns:) nästan i alla fall. efter langos möjligtvis

Postat av: Michaela / Bloggdesigner ♥

Publicerad 2009-01-30 12:17:45

gu va hungrig jag vart nu ;o

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild