Kropp och själ

leslita.blogg.se

Töjnings och strech tekniker

Publicerad 2009-02-09 17:37:34 i Spa & Massage,

Nu har jag kommit hem ifrån skolan. Vi började på ett nytt kapitel idag som handlar om muskelfunktionstester och töjning/strechnings tekniker. Det är intressant hur hela kroppen är samspelt. Är det en ojämhet någonstans så sprider det sig lätt. Te.x om man har ländryggsproblem (Svankar mycket) så ska man strecha ut höftböjaren och ska man gå vidare in på styrketräning så ska man träna upp bukmusklerna.

På morgonen hade jag par massage. Två terapeuter masserar samtidigt en klient :P Det var lite roligt. Måste jobba i takt bara.
 
På lunch rasten gick jag och några klasskamrater ut och promenera, det var härligt upp-piggande. Underbart väder. Soligt och en halvmeters snö. Inte ens kallt och Så glittar det överallt... Titta så mycket snö !
Foto till vänster på Hälsans hus Spa-programmets byggnad och måltidens hus i norden till höger
  
Hälsans hus SPA-programmets byggnadMåltidens Hus i Norden
                        

Måste bara påpeka att Yogi te (Ayurvedisk Indisk) är världens godaste. Kryddigt och lugnande.
Desutom kommer det med små visdomsord med citat i varje te påse. I det ja dricker nu står det:
Yogi te

"Love what in ahed by loving what has come before"

Kommentarer

Postat av: J.

Publicerad 2009-02-09 18:42:50

Sv: Tack vad glad jag blir! =) Allt bra med dig?

Postat av: Lina

Publicerad 2009-02-09 19:21:08

aah de förstår jag ;) Ja hon är helt underbar!

Postat av: emeliecarin

Publicerad 2009-02-10 02:17:19

Svar: Ja eller hur? Vågar nästan inte säga det eftersom alla andra verkar hylla henne.... men jag förstår inte varför?

Postat av: yvva

Publicerad 2009-02-10 06:35:38

Tack, ja det är att kämpa.

Postat av: elin

Publicerad 2009-02-12 07:53:50

jag bor i piteå :P och det där är inte speciellt mycket snö, utan jag tog mest kort på det för att det var nära på att åka ner från taket ;)hur mycket snö har du? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild