Kropp och själ

leslita.blogg.se

Paulo Coelho´s vackra ord

Publicerad 2009-02-21 15:04:47 i Citat,

Läste igenom min lila bok om lycka..

Det var bara det att den Andre, av rädsla för att bli besviken, aldrig lät mig skrida till handling.
Men det finns också lidande i livet säger en av dem som står och lyssnar.
Och det finns nederlag. Dem kan man inte undanfly.

"DÄRFÖR ÄR DET BÄTTRE ATT DU FÖRLORAR NÅGRA STRIDER MEDANS DU SLÅSS FÖR DINA DRÖMMAR ÄN ATT DU BLIR BESEGRAD UTAN ATT ENS VETA VARFÖR DU SLÅSS."

Är det så enkelt? frågar en annan.
Ja, och när jag upptäckte det vaknade jag upp och bestämde mig för att bli den jag alltid velat vara.
Den andre stod där i mitt rum och iakttog mig, men jag har inte släppt in honom sedan dess, även om han har försökt skrämma mig vid några tillfällen och göra mig vaksam på faran att inte tänka på framtiden.

Ur boken Vid floden piedra satte jag mig ned och grät. -Paulo Coelho-
floden piedra

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2009-02-21 16:04:24

Kul att du med gillar astrologi :)

Postat av: jonna

Publicerad 2009-02-21 19:16:23

svar: åh tack, jag hoppas att de kommer hjälpa :)

Postat av: JennyM

Publicerad 2009-02-22 14:09:03

Ja ellerhur?:) dom är jätte hätiga :)

Postat av: Karin

Publicerad 2009-02-22 14:33:18

Sv: jo den ska ligga i Arkaden i en del av Top Shop´s lokaler.. Hoppas det var till lite hjälp:)



Ha en finfin söndag!

Postat av: JennyM

Publicerad 2009-02-22 14:57:07

Hehe jaa tack för att någon hjälper till lite iaf ;)

Postat av: Tommy Söderman

Publicerad 2009-02-22 15:37:36

SV:Det var han boxaren som åkte ut.. Märks det att jag följer Let's dance slaviskt? haha...

Postat av: TESS

Publicerad 2009-02-22 16:57:53

Ja tydligen. Men det konstiga är att den andra som jag köpte exakt samtidigt lever och frodas =/ Men det är väl bara att vänta så dör väl den också hehe :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild