Kropp och själ

leslita.blogg.se

Längtan

Publicerad 2009-02-23 16:38:17 i Citat,

Jag vill ha gatumusik, gitarr, trummor, sång, gatudans och glädje , marknad med färsk frukt och hantverk, äta frukost med solsken i ansiktet. lumière du soleil, gå upp tidigt och promenera hela dagen lång, se konstnärer stå ute i sina blommande trädgårdar och måla, spekulera runt vad som försiggår i andras tankar äta på en romantisk restaurang sent på kvällen, där ingenting stänger tidigt,ett glas vitt vin till maten varje dag,en papegoja på axeln som gör mig sällskap, kärlek till naturen, träffa vänliga människor som pratar som om dem läste poesi, alla vackra ord ska klinga i en melodi, fågelkvitter, söta klänningar, solbränd hy, fräknar, tebjudningar och fniss när den vackra killen går förbi och lämnar en vindpust i mitt hår, hälsningar där puss på kinden är vardag och kramar i överflöd… Jag vill ha kultur!

Kommentarer

Postat av: //E

Publicerad 2009-02-23 19:19:47

sv: ja det va den! Tack så mycke!Ha en trevlig kväll!

Postat av: camilo

Publicerad 2009-02-23 19:35:18

glöm aldrig den drömmen den kommer bli din om du aldrig glömmer den :D

Postat av: Marieh

Publicerad 2009-02-23 20:14:33

Tack så mycket hälsar både jag och hundarna. =)

Postat av: Leslie ägaren

Publicerad 2009-02-25 19:25:17

Tack milo du säger alltid uppmuntrande saker till mig =)



puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild