Kropp och själ

leslita.blogg.se

Intervjua en Spa/Hälso verksamhet.

Publicerad 2009-12-16 15:02:47 i Hälsonytt,

Jag har verkligen haft fullt upp med studier, det ligger på hög och jag är väldigt stressad nu innan vårt så kallade "Lov". Men jag lämnade in 2 uppsattser igår på ca 10 sidor var och ska nu påbörja mitt fördjuppnings arbete i Kinesisk ört medicin. Som fältstudie har vi även fått i uppgift att intervju en verksamhet inom vårt område i hälsa & spa så jag och Sussi från klassen var ute i Hällefors idag och kollade runt. Tyvärr var inget öppet då det bara är öppet vid bokning av behandlingar. Det finns ett ställe med So-K Finsk massage och sjukgymnastik och ett annat ställe som hetter Betty Hult som har klassisks massage och reflexologi.



Sedan gick vi ner till ett nyöppnat ställe som har en butik. Det fanns många fina grejer som jag gillar. Älvor, lösvikts te, torkade frukter, smink och prylar. Jag köppte lite fler julklappar till min mamma. Sånt billigt extra grejs. I min familj är det roligare att få många presenter än o tänka på kvalitet och pris. I denna butiken så såg vi att dem även erbjöd behandlingar som massage och healing och tarot. Så vi fick nr och ska ringa om fråga efter intervju imorgon. Intervju frågorna handlar om själva verksamheten, hur det går till att driva ett spa os.v?

Jag har även suttit och uppdaterat mitt CV och gjort research efter alla spa och friskvårds anläggningar i Göteborgs området. Vet du nått ställe? Har gjort en lista på alla ställen som jag ska söka till. Så det är mycket på gång just nu...

Ni får ha en bra dag! Love/Leslita.

Kommentarer

Postat av: Tia

Publicerad 2009-12-16 15:51:36

Ah tack , kan vi nog men måste julhandla då lite grann om du har lust att följa med på det :)? pussh

Postat av: Tia

Publicerad 2009-12-16 22:58:57

Ah okej samma här:) , men skicka ditt nr så kan ja ju ringa på tis.

slutar jobbet kl 4 den dagen så efter det kanske?

pussh

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild