Kropp och själ

leslita.blogg.se

Energi Kaka

Publicerad 2009-12-01 10:59:10 i Recept,

 

Ingredienser

soltorkade fikon
soltorkade aprikoser
kokosflingor
pumpakärnor
fiberhavregryn
finriven ingefära
soltorkade tranbär

Marinad

1,5 dl fast honung
1 dl creamy jordnötssmör
0,5 dl kokhett vatten


Så här gör du
: Hacka alla ingredienser i små bitar. Knåda alla ihop det (utom de till marinaden). Värm honung och jordnötssmör i en stekpanna och häll vattnet över och låt marinaden koka upp. Vispa hastigt.Häll marinaden över massan och blanda ordentligt. Klä en ugnsfast form med bakplåtspapper och bred ut massan. Grädda på nedersta falsen i 200 grader i 20 minuter. Skär ut massan i kakor och ställ dem på högkant på en bakplåt. Grädda dem i 20 min i 150 grader.

 

Detta testade jag att göra igår kväll, det ska vara fler ingredienser men jag ändrade om ganska mycket. Häll i sesamfrön om du vill eller nått annan valfritt som du hittar hemma. Det blev väldigt gott!

 

ps. glöm inte rösta här nedanför, det går super fort.

Kommentarer

Postat av: supermom

Publicerad 2009-12-01 11:30:42

Låter gott och nyttigt! :)

Postat av: Räven

Publicerad 2009-12-01 12:10:01

Åh vad gott det låter! Synd att jag inte kan ha jordnötter hemma :( Eller ja.. Jag KAN, men min pojkvän dör om han får i sig minsta jordnötssmula så jag vill inte riskera att han får i sig av misstag.

Postat av: Justine

Publicerad 2009-12-01 19:23:09

tror du att man kan göra utan honung ? kommer bli lika gu?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild