Kropp och själ

leslita.blogg.se

En dröm i framtid...

Publicerad 2009-08-26 22:37:31 i Andlighet,

God kväll mina söta läsare, här sitter jag med min kopp svart apelsinte med mjölk. Precis vad jag behöver efter att ha råkat somna förut på sängen med kläder och smink på. Sedan blev det självklart en djuprengöring med skrubb och tvättsvampar ;) Nu  lyssnar jag på Celine Dion - Pour Que tu maimes encore, väldens underbaraste låt och artist. Hmm jag skulle bara ville en stund och vänta på att upp packningen blev klar av en film när jag somnade så gott, mätt och trötter. Nu kommer jag inte sova på hela natten hehe. Men jag tänkte att jag skulle berätta lite om dagens och gårdagen drömmar. Invecklade som alltid men jag förkortar ner ganska mycket. Blir så himla långt om man ska beskriva varenda känsla och sinne man använt och varenda ord och tanke som uppkommit. Ni behöver bara läsa en del om ni vill, inget hör egentligen ihop, Första delen är väldigt känslomässig, andra delen var en cool drömupplevelse, läs den istället ;-)

Del 1
Gårdagens dröm handlade om att jag var på något läger och så satt vi och åt frukost när jag plötsligt hör ett bråk i rummet bredvid, jag tycker att rösterna låter bekant och springer dit. Där står en gammal killkompis från barndomen med sin dotter i famnen, han skyddar henne tydligt med sitt kroppsspråk, bredvid honom står hans äldre syster som också försöker skydda sig själv från slagen av sin svärpappa. Han är vansinnig och aggressiv och hans frustår bakom honom och skriker att han ska sluta slå kvinnor. Han hotar med att slå den lila flickan som är hennes barnbarn. Det är just vid det tillfället som jag kommer in. Jag tar tag i systern och flyttar undan henne, ställer mig framför denna man och säger något taskigt. Han lugnar ner sig men har fortfarande en intensiv blick emot den lila flickan. Flickan springer fram till faster och dem går iväg från rummet. Jag går fram till min barndomskompis som jag inte har träffat på flera år, ger honom en kram som känns i hela kroppen. Han säger tack med tårar i ögonen och jag försvinner ur rummet utan att titta tillbaka. Tränger mig igenom folkmassan som sett hela händelsen och går in i bussen som väntar på avgång. 

Del 2
Bussresan går snabbt och jag kommer in till stan där jag märker att det är någonting på gång, det är marknad och fullt med glada människor. Jag får reda på att det ska vara ett karnevalståg snart som jag inte vill missa.
När jag är på väg att möta upp min lille bror ser jag plötsligt mina föräldrar gå på stan hand i hand
och lika nyförälskade och glada som alltid.
Det konstiga i denna situation är att mina föräldrar är gamla!
Mamma har en mörk pache frisyr fast med mycket gråhår, Pappa är helt vithårig och båda har rynkor i ansiktet.
På nått sätt ser det ändå fräscht ut. Sådana snygga självsäkra medelåldersmänniskor.

Jag stirrar oavbrutet på min mamma, hon upptäcker detta och ger mig en konstig ansiktsmin tillbaka.
Vid det ögonblicket förstår jag att hon inte vet vem jag är. 
Det syns i hennes blick att hon tänker: vem är hon tjejen som stirrar!?
Jag stressar vidare för att möta upp min lillebror, det allra roligaste är att jag tänker efter åt:
"Oj vad konstigt att se sina föräldrar gamla, detta måste jag berätta för mamma att jag har drömt."  
(alltså är jag medveten om att jag drömmer, men sedan glömmer jag bort det och drömmer vidare)
 
Så här ser min familj ut i nutid. Klicka för större.
 

Del 3
Min lillebror sitter på en sten trappa längst bort, jag håller i mobilen beredd att sms honom men han ser mig innan och börjar gå mot mig. (Min lillebror är 17-18 år i drömmer med han är i själva verket bara 14 i nutid. Alltså måste detta vara någon sorts framtidsdröm. Jag har ingen aning om hur gammal jag är i drömmen och hur jag ser ut. Men jag känner mig inte speciellt äldre.) Jag ger honom en kram och säger att vi båste skynda oss leta upp en bra plats, karnevalståget har redan börjat, vi ställer oss på två olika ställen för att se vad som är bäst. Min plats var bättre så jag vinkar åt honom att komma hit. Vi står där bredvid varann och har roligt. Fina samba dansörer med orange glittriga dräkter. Min lillebror pekar åt alla håll och är fascinerad av fjädrarna och pärlor som hänger och skimrar i solen. Titta där! utbrister han, Wow! kolla vad fort hon dansar! Haha vad gör barnvagnen där då? Den är också pyntad! är några meningar jag kommer ihåg han sagt. Plötsligt hör jag telefånen ringa och jag ser i displayen att det är min storebror. Jag funderar om det är någon ide att svara när det är så hög musik i bakgrunden. Jag sätter fingret för ena örat och svarar. Precis när jag ska säga hallå, så vaknar jag av att min mobil i verkligheten ringer.

 Samba dance 2008

Yes för er som lyckades ta er hit ner, bra jobbat!
Det var min dröm jag hade igår, tänkte skriva dagens och tolkningar på det men jag ska väll sluta skriva nu :) Haha
Tack och hoppas att du hade en bra lässtund.
Kvällens fråga: Brukar du tyda fram budskapet i dina drömmar? Hur går det med det i så fall?

God natt! hoppas att ni drömmer något spännande!

Kommentarer

Postat av: LUHLUUS FOTOBLOGG

Publicerad 2009-08-27 00:09:11

tack, jag fixade det med hjälp av en guide på designadinblogg.se =) kram

Postat av: Eva

Publicerad 2009-08-27 09:46:46

Ja, jag tycker det är himla intressant med drömmar. Och ofta känner jag om det är en dröm som har en betydelse. Har ju haft en del sanndrömmar under åren. Men oftast är de ju bara en mix av dagens upplevelser och tankar. En bra idé kan ju vara att skriva upp sina drömma i en särskild bok, med tiden kan man lära sig ett och annat av det :-)

Postat av: Adéle Siljemark- EN FOTOBLOGG

Publicerad 2009-08-27 15:18:35

Tack så jättemycket :)

Jag har än så länge bara fotograferingen som en fritidshobby men det är ju en dröm att kunnajobba som det!

hehe okej :P det är det som är det värsta med att sova länge:P

jag har kommit hem från jobbet för ens stund sen och ska nog iväg senare och fotografera om det blivit som man tänkt (:

Vad ska du göra?

KRAM

Postat av: Ev

Publicerad 2009-08-27 18:02:27

Tack så mkt! :] och vi gillade ditt namn!

Postat av: EmeeelaJ

Publicerad 2009-08-27 19:29:22

Nåh, tack! :) Det är nog humorn du fastnade för! ;P

Postat av: LUHLUUS FOTOBLOGG

Publicerad 2009-08-27 20:54:56

nej jag gör inte så mycket, kollar lite bloggar å så =) sj då?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild