Kropp och själ

leslita.blogg.se

Movie & Books

Publicerad 2009-08-27 21:22:40 i Sett,läst,hört,

Idag har jag kollat på filmer och läst böcker  =) Min Hösttermin har inte börjat än så man får passa på.
Jag kollade på en svensk, en spansk och en amerikansk film.
  1. Män som hatar kvinnor, den var väldigt bra. Berörande med starka scener. Spännande case.
  2. Los Abrazos Rotos, en ny spansk film med Penelope Cruz. Väldigt dramatisk och många relationer. Rolig.
  3. Twilight, ja det var på tiden att se vad alla bloggare tjatar om, Haha. En underbart mysig film, Förbjuden romans, Vampyrer, så fel och så romantisk. Gillade denna mycket.
  4. Original Sin är en film med Antonio Banderas och Angelina Jolie fr 2001. En film jag alltid velat se nu har jag den på datorn iaf och snart är det dennes tur.
Los abrazos rotos

Sedan har jag börjat läsa boken "Den nionde Insikten" av James Redfield. Väldigt fängslande!
I sommras läste jag ut "Vinden är min mor" (indianer) och "Elva minuter" av Paulo Choelo om ni minns *här*
Jag behöver verkligen en bokhylla har jag kommit på. Vet inte hur jag ska få plats med allt.
Idag städade jag iordning alla böcker, tidningar, pocket, kursliteratur och filmer. Det blev snyggt och prydligt!

Före Efter


Jag lade undan all gamal kursliteratur och pärmar i garderoben och så lade jag undan alla målar grejer också, till hands med ej i vägen :-) Mina filmer är en Dans och musikal samling. (i den svarta lådan på bilden)

Vilken var senaste filmen ni såg? Har ni något bra tips på en riktigt bra bok?

Kommentarer

Postat av: Adéle Siljemark- EN FOTOBLOGG

Publicerad 2009-08-27 22:11:05

ja precis, en vacker dag så kanske mna kan få jobba som det på heltid:)

annars jobbar jag som telefonförsäljare:)

Vad gör du om dagarna? :)

KRAM

Postat av: Eva

Publicerad 2009-08-28 15:45:17

Oj, vet du... jag minns inte ens vilken film jag såg sist. Det var så länge sedan... Jo förresten, nu minns jag! :-) Det var Australia med snyggingen Hugh Jackson!

Sv: Sov gott i lägenheten i natt. Så han lyckades förmodligen bra med avstörningen. Jag fortsätter att flytta in med lite grejor idag. Sen hoppas jag kunna tömma min egen lägenhet i helgen så jag kan städa ut i början av nästa vecka. Puh, den biten är nog värst av allt :-(

Postat av: Malin

Publicerad 2009-08-28 16:41:33

SV: aw ^^. Allt bra annars då? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild