Kropp och själ

leslita.blogg.se

Kristaller såldes på gbg kalaset...

Publicerad 2009-08-13 12:44:48 i Andlighet,



Självklart fanns det ett stånd med massa kristalller och stenar. Försäljaren pratade endast franska. Hehe det var roligt att hon blev helt chockad när jag började prata franska med henne. Tyvärr var alla storlekar för stora på ringarna annars hae jag vela ha en men jag får nöja mig med att jag köppte en Amazonit sten i Regnbågens butik här om dagen. Köppte även rökelser =)

Amazonit står för framgång, ekonomi och tillhör halschakrat.
Ungefär såhär ser den ut. Fast min har tydligare vita fläckar.


Föresten passade jag på att fråga var det var för sten som jag hade fått från Polen. Jag hade den på mig som ett halsband och hon sa att det var en Karneol. Nyckelord: Mod, tar bort blyghet. Chackra nr 2. *Se bild*




Så såg jag ut igår i det fina vädret. Runt halsen hänger en grön sten. Ser ni vilken?

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2009-08-14 22:43:13

Aha, var det en karneol. Ja det lät faktiskt bekant. Men, du behöver väl inget mot blyghet. Du verkar ju vara rätt framåt ändå, eller? :-)

Förresten tror jag att jag har en sån där Amazonit också. Här hemma, någonstans. Fast just nu hittar jag inte ett dyft. Alla prylar är utspridda mellan lägenhet, två källarförrråd och mitt nya Shurgardförråd. Snacka om att man känner sig splittrad! Undrar just om det finns någon bra sten som har lite lugnande inverkan :-)

kram,

Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild