Kropp och själ

leslita.blogg.se

Wii balance

Publicerad 2009-04-19 14:08:03 i Dans & Annat,

Igår var jag hemma hos en kompis som går i min klass. Vi spelade wii men en sådan balans platta. Det var väldigt roligt. Först skulle jag göra en gubbe. Gjorde en som såg ut exakt som mig. Brunt lockigt hår, svarta ögon, kort och smal. Tog även med glasögonen och kaxiga ögonbryn ;-)

Sedan skulle man scana in nuvarande  kropp och göra ett test. Kollade längd, ålder, kön. Sedan tog den ut vad man har för wii ålder. Och min ålder stämmde jag blev 20 år. Jag vägde mig. Mitt Bmi är under normalt. Och tydligen har jag gått ner i vikt. Men det var inte så farligt. Så mitt mål som man skulle fylla i på nästa steg var att gå upp ett kilo i muskel massa på en månad till sista maj då. Fick även gå igenom flera balns tester. Stå på ett ben och prmenera. Jag lutar mer på vänster sida under vanlig promenad gång. 
Sedan är det mening att man ska spela och träna varje dag så visas det i kalendern, tid, tabeller, staplar och hur vikten har förändrats och balansen har förbättrats. 



Jag testade mest balans övningar. Det tycker jag var roligt. Sedan har jag ju fortfarande min spricka i foten så jag får inte träna igentligen. Jag gjorde flera Yoga övningar och fick ganska bra pöäng. Testade att gå på balans lina att testade rocka rockring. Aerobics med plattan som Step bräda. Och avslutade med Zen träning. Man ska sitta i skräddarställning och kolla på ett ljus. Det är nedvarvning och man måste vare helt still i tre minuter till ljuset brunnit ner.  Minsta rörelse så förlorar man. Det var svårt. Så detta blev dagen träning en timma plus att jag åkte inlines fram och tillbaka från henne.   


Verkar det intressant? Har ni redan testat wii träning kanske? Vad var det senaste du tränade?   


Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-04-19 15:01:48

haha, nepp har inte bh på mig, det förstörde på fotot tyckte jag. Måste köpa en sån speciell! haha

Postat av: pinkhelp

Publicerad 2009-04-19 17:44:38

Åååh, jag vill ha wii men är det värt pengarna, jag är mest intresserad av tränings wii, tycker inte om tvspel i övrigt. :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild