Kropp och själ

leslita.blogg.se

Shamanen inom mig...

Publicerad 2009-04-07 20:04:46 i Citat,




Förtrollande  magiskt berörande
hör jag shamantrummans slag.
Vibrationen,
dessa rytmiska tankar kan hela mig
Vibrationen,
vandrar långsamt igenom min kropp.
Minnen väl dolda och gömda
uppenbaras innanför mina slutna ögon.
Helande kraftfulla energier
får hela min varelse, min själ, min ande
och varje liten cell att våga,
vilja se den jag är.

I mitt liv har jag sökt
inte känt mig hemma i mig själv,

förvirrad, där tiden har sagt sitt
aldrig vart ett barn, bara någon som betraktat, känt, sett och anpassat sig efter allas dolda känslor,
smärtor och tankar.




Hittat hem,
hittat en del av mig,
min själ, min ande, min kropp.
Förstår nu vad jag längtat till.
Förstår vem jag egentligen är.

Att föra ner himlen till Moder jord,
förena dessa energier
och använda de gåvor jag så länge dolt.
Att hela, se, beröra, förtrolla.
 
I ett vattenfall av tårar,
tusen tårars sår är läkta.
Jag går vidare ensam, stark, trygg
kanske med kärleksfullt stöd,
med närvaron från mina andliga vänner som bara jag kan känna ...
Med vägledning från shamanen inom mig...



-Lesly Valencia-

Kommentarer

Postat av: zandraa

Publicerad 2009-04-07 20:07:11

jaa det är ritkigt kul med matlagning..

tack tack.. men är inte klar med håret än hehe :D

aa vi va i skara det va helt okej faktist :D

går det bar för dig i skolan ? pusss

Postat av: zandraa

Publicerad 2009-04-07 20:22:03

aaa det rä min utväxt som håller på att växa ut hahaha . :P:D mitt hår växer så snabbt...

det är ju bra att dte gå rbra för dig i skolan och så.. hoppas laxen blir bra i morogn . hehe du får höra av dig när du är i thn så kan vi ta en fika (L)

Postat av: J

Publicerad 2009-04-07 20:54:12

Sv: Jaa det är det verkligen :) Allt bra med dig?

Postat av: J

Publicerad 2009-04-07 21:52:33

Sv: Jag är oerhört trött så funderar faktiskt på att sova.. :P

Postat av: frida

Publicerad 2009-04-08 11:30:07

Svar: Yes ;) Himla bra att man är prenumerant på frida tidningen också ^^ haha. Okej, vad roligt :) Jag tycker det blir så snyggt när man klipper ut ur tidningar och klistrar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild