Kropp och själ

leslita.blogg.se

Avslappning

Publicerad 2008-11-06 23:19:22 i Spa & Massage,

Idag var jag med som kund när tvåorna skulle examineras på en kurs med kinesiska behandlingar. Vi fick medverka i ett Tai chi pass. Det var enkla rörelser och alla hängde med. Dock gjorde det lite ont i knäna om man har ledproblem. Men inga större bekymmer. Sedan fick vi en ansiktsbehandling på 50minuter. Rengöring med svampar,massage, tryck på olika triggipunkter för att få igång blodcirkulationen. Efter det lades en ansiktsmask på som skulle sitta på ett tag.  (med hjälp av en pensel)  Man fick även två kompresser sprayat med oljor och lite annat som ska vara bra för rynkorna. (Som jag har så mycket av) Haha :P Det hela avslutades med att ansiktsmasken tvättades bort med varma handukar och svampar. Härligt var det!
Som återhämtning fick vi grön kinesisk te .

Energimassage

Sedan åkte jag hem och åt lite, laddade på med ny energi för att sedan sticka iväg på ett Yoga pass. Väldigt mjukgörande för kroppen kännde jag när man inte tränat på ett tag. 

Yoga

Den här ställningen vill jag klara av smidigare.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild