Kropp och själ

leslita.blogg.se

Kär -eller- Lek eller Kärlek?

Publicerad 2008-08-05 21:02:59 i Mina tankar,

Jag är inte beredd o sattsa allt. Jag är inte beredd o ge allt.
Jag vet inte om jag är kär. Jag vet inte om de här är riktig kärlek.
Mi mamá me dice caprichosa


Jag är med dig för att ta reda på om jag är kär. om det finns nått o bygga på. om det är dig jag vill dela mitt liv med. Jag är med dig för att jag tycker om dig så jävla mycket. för att jag gillar att umgås med dig. din närhet och kärlek ...

Jag har alltid saggt att det kommer med tiden. Och då måste man ta ett steg i taget! Först tycker man om personen, sedan mer och mer. Sedan känner man sig kär och tillslut när man är helt säker på att han eller hon är den rätta då kan man uttrycka sig i orden: Jag älskar dig.

Och visst behöver man inte ligga på samma nivå. Det finns alltid någon i förhållandet som gillar den andre mer.
Men hur ska man kunna vinna tävlingar och komma i mål om man hoppar  över förberedandet?
Hur ska man kunna älska en person om man hoppar över uppbyggandet av känslorna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild