Kropp och själ

leslita.blogg.se

Samhörighet

Publicerad 2008-08-05 20:41:00 i Mina tankar,

Varför skulle jag inte bry mig om vad andra tycker? Jag bor inte själv på en Ö. det är klart att jag måste anpassa mig till det som förväntas av mig. Plugg, jobb och en bra kille. Man formas av samhället och omgivningen. Man uppfostrar inte sig själv.

That's the real life. Gör som alla andra skulle ha gjort är den hemliga lagen som får dig att lyckas i livet.
Går du din egen väg så blir du utstött resten av ditt ensamma liv. I värsta fall av dina föräldra med...

ja och vart leder din väg... och vad passerar du ??

Allt jag gör kommer alltid att vara fel i någon annans ögon. Enligt dens åsikt. 
Någon kommer alltid att drabbas av mina val.
En blir nöjd, den andra inte! Du behöver inte be mig välja sida.
Valet finns redan där och utifrån mitt val så väljer jag sida automatiskt, oavsett och jag vill eller ej.





Samhörighet och gemenskap??

Om

Min profilbild