Kropp och själ

leslita.blogg.se

Om drömmar och fantasier

Publicerad 2007-09-02 00:15:00 i Mina tankar,

Vart går gränsen när man fantiserar? Finns det någon gräns ?
Kan ens känslor gå i överstyr om man tänker på det hela tiden.
Jag fantiserar dygnet runt. Mest är det drömmar. Drömmar om en anan kultur med dans, god mat och solsken som bränner på huden.
Drömmar om ett annat land och att dyka ner i havet från ett berg.
Att åka iväg och aldrig komma tillbacka. Men är det någon skillnad emellan drömmar och fantasier?
Vart gå gränsen emellan dem, om jag har förstått det rätt så kan drömmar bli verklighet men fantasier är mest omöjliga saker. Ställ inte för höga krav på dina drömmar brukar man höra folk säga, men hur ska man veta det?
Jag kanske har höga krav på mig själv och vill uppnå mycket i mitt liv.
Jag kanske vet att jag inte kommer nå alla mina drömmar men ändå fortsätter jag med alla tankar. Kan man fantisera om en dröm?
Fast då är det inte längre en fantasi utan det blir enbart en dröm.
Alla brukar säga att man dagdrömmer sig bort, men kan det bli en ond cirkel? Kan man må dåligt av att ha för många drömmar.

En dröm om ett annat yrke eller fantasier som handlar om ens mänskliga behov och intima scener. Om dessa drömmar och Fantasier inte blir tillfredställda eller uppnås så blir väll alla tankar till en önskning istället. Jag mår inte bra utav att önska massor som jag vet aldrig kommer bli verklighet. För det borde det ju vara? verklighet är motsatsen till en fantasi.
Jag vill inte heller fastna i min dröm!

Kanske blir ens dröm en fantasi till slut. När man misslyckats? och så småningom blir fantasin en önskan utan liv eller mening.

Kommentarer

Postat av: Anders

Publicerad 2007-09-03 12:59:11

Väldigt bra spektullerat, jag har aldirg funderat på det men det verkar ju nästan som att allt gå i en ond cirkel. du fick mig o fundera..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild