Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ge mig ett tecken...

Publicerad 2007-09-02 01:07:20 i Mina tankar,

Behövs tecken när man är kär?
Tuesday, Mar 13, 2007


 

 

Kärlek? eller inte? Vad är det egentligen?

Pirr i magen och fjärilar i magen?
Handsvett och nervositet?
Att tro på kärlek? Eller att få bevis över att den finns?
Men borde man vänta på alla dessa tecken?
Symptom som bevisar hur man känner..
En person sa till mig att det är klart man ska känna så,
anars är man inte kär på riktigt!
Men borde det inte vara olika för varje person.

Jag kanske inte har några kärleks symptom?
Jag kanske inte känner att jag saknar personen och vill vara med han hella tiden, jag kanske bara trivs i hans sällskap, gillar honom som person och är attraherad av honom!

Borde jag ta avstånd då?
Eller ska man vänta på alla dessa tecken?

Kan man vara tillsaman med en person om man inte är kär?
Eller kan det vara så att man bara inte har insett att man är det?
Vad har man att förlora om man ger det en chans?
Att någon blir sårad, det är allas tur någon gång!!
Om man inte vågar ta risker och försöka få det att fungera så kanske man ångrar sig sen..

Eller så hänger det hela ihop! Man är rädd för kärleken, som gör att man inte tillåter sig blir kär och känna så man "borde" göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild